تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

6

خیابان قزوین خط کشی شد/ روکش ۱۶ کیلومتری معابر منطقه ۱۰

  • کد خبر : 102550
  • 19 مهر 1401 - 11:07
خیابان قزوین خط کشی شد/ روکش ۱۶ کیلومتری معابر منطقه ۱۰
شهردار منطقه ۱۰ از خط کشی محوری خیابان قزوین به طول ۱۷ هزار متر (۱۷ کیلومتر) در دو روز نخست اجرای طرح خدمت خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ «رضا شرفی» با اشاره به آغاز طرح خدمت از ابتدای این هفته در دیار مهر و ایمان گفت: طرح خدمت با شعار «فرصتی برای آبادانی شهر» در سه حوزه ترافیک، خدمات شهری و عمرانی به صورت شبانه‌روزی در نواحی سه گانه منطقه ۱۰ به منظور کسب رضایت و رفاه شهروندان اجرایی ‌شده است.

وی بهسازی زیرساخت‌های شهری و خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان را از اهداف این طرح برشمرد و از حضور و نقش‌آفرینی تمامی نیروهای اجرایی منطقه در حوزه‌های فنی و عمرانی، خدمات شهری و ترافیکی در زمان اجرای این طرح خبر داد.

شهردار منطقه درباره اقدامات انجام شده در معاونت حمل و نقل و ترافیک براساس طرح خدمت تصریح کرد: ایمن‌سازی محورها و شریان‌های اصلی شهری یکی از مهمترین سرفصل‌های طرح خدمت منطقه ۱۰ است. بر این اساس، تاکنون ۲۲۸ گل‌گارد در بزرگراه شهید نواب صفوی نصب شده‌اند. همچنین ۱۰ گاردریل نیز در این بزرگراه تا به امروز تعویض شده و قرار است روند تعویض گاردریل‌های بزرگراه شهید نواب صفوی تا پایان اجرای طرح خدمت ادامه یابد.

شرفی از خط کشی محوری کل خیابان قزوین به طول ۱۷ هزار متر (۱۷ کیلومتر) در دو روز نخست اجرای طرح خدمت خبر داد و خاطرنشان کرد: اکیپ‌های اجرایی منطقه تاکنون اقدام به خط کشی کانال عابرپیاده به میزان ۱۸۲ متر در محور خیابان قزوین تقاطع امامزاده معصوم (ع) کرده است.

وی بهبود، ترمیم و نوسازی معابر را یکی دیگر از سرفصل‌های اصلی طرح خدمت برشمرد و ابراز داشت: در طول دو روز نخست اجرای طرح خدمت، بیش از ۲۳۶۵ تن آسفالت به منظور انجام روکش مکانیزه آسفالت و همچنین لکه‌گیری و روکش دستی در ۲۰ محور از نواحی سه گانه به مساحت ۱۵ هزار و ۸۷۸ مترمربع انجام شده است.

شهردار منطقه درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی و بهسازی منظر شهری هم بیان کرد: در دو روز ابتدایی اجرای طرح خدمت، ۴۱۰ مترمربع از جداره‌های شهری پیرایش و ۲۵۰ مترمربع از جداره‌ها هم رنگ آمیزی شده‌اند. ۷۰ مترمربع از جداره‌ها نیز سیمانکاری شده‌اند. همچنین بیش از ۵۰ مترمربع از جداره‌های بزرگراه شهید نواب صفوی نیز نماسازی شدند.

شرفی بازپیرایی، مرمت، نوسازی و هوشمندسازی بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری را از رویکردهای اصلی طرح خدمت دانست و یادآور شد: حدود ۶۴ هزار مترمربع از بوستان‌های منطقه در این مدت هوشمندسازی شده‌اند. همچنین در دو روز ابتدایی طرح خدمت، چهار هزار مترمربع از معابر و حدود ۴۰ هزار مترمربع از بوستان‌ها هم مکانیزاسیون شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ مترمربع از فضای سبز موزه هفت چنار نیز مورد بازپیرایی قرار گرفتند، عنوان کرد: ۸۲۵ اصله درخت و درختچه نیز در محورهای مختلف منطقه در این دو روز، کاشته شده‌اند.

شهردار منطقه در مورد نگهداشت شهر براساس طرح خدمت نیز گفت: از زمان اجرای طرح خدمت، نیروهای خدمات شهری از ابتدای خیابان جیحون در تقاطع آزادی تا انتهای خیابان رنجبر و خیابان شهید سبحانی را مورد نگهداشت قرار داده‌اند. به دیگر سخن، ۱۸۷ هزار مترطول از معابر منطقه مورد رفت و روب قرار گرفته و ۳۴ هزار مترمربع از معابر نیز شستشو شده‌اند.

شرفی از لایروبی ۵۷۵۰ مترطول از انهار، کانال و شبکه اصلی آب‌های سطحی منطقه خبر داد و اظهار داشت: ۷۵۰۰ متروطول از انهار منطقه در دو روز نخست اجرای طرح خدمت شستشو شده و شش حوضچه زباله‌گیر نیز در سطح منطقه مرمت شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۹۲ مخزن ۱۱۰۰ لیتری در سطح منطقه نوسازی و ۶۱ زیرمخزنی جدید نصب شده و همچنین ۱۳۸ مخزن شستشو و گندزدایی و ۱۲۵ مخزن هم مورد شستشو قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=102550
  • 92 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.