تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

کارهای خانگی که برای سلامتی مفیدند

  • کد خبر : 10206
  • 21 اسفند 1397 - 11:34
کارهای خانگی که برای سلامتی مفیدند

برخلاف تصور، برخی از کارهای خانه می توانند به حفظ آرامش افراد کمک کنند. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، برخی از کارهای خانه می توانند باعث افزایش شادی کاهش اضطراب شوند و حتی از فرد در مقابل بیماری ها نیز جفاظت کند. بسیاری از افراد از انجام دادن کارهای خانه لذت نمی‌برند اما اگر […]

برخلاف تصور، برخی از کارهای خانه می توانند به حفظ آرامش افراد کمک کنند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، برخی از کارهای خانه می توانند باعث افزایش شادی کاهش اضطراب شوند و حتی از فرد در مقابل بیماری ها نیز جفاظت کند.

بسیاری از افراد از انجام دادن کارهای خانه لذت نمی‌برند اما اگر بدانند که انجام این قبیل فعالیت‌ها به جز تمیز و مرتب شدن خانه، مزایای بسیاری نیز برای سلامتی‌شان دارد شاید نظرشان تغییر کند.

در این جا شش مورد از مزایای کارهای خانگی برای سلامتی را آوردیم که در صورت اطلاع از آن‌ها دیگر انجام این وظایف سودمند و ساده را به تعویق نخواهید انداخت.

مرتب کردن رختخواب در صبح

تحقیقات  نشان داده است افرادی که عادت دارند هر روز تخت‌خواب خود را مرتب کنند، روز خود را با افزایش بهره‌وری و احساس رفاه بیشتری شروع خواهند کرد.

بیشتر افرادی که صبح تختخواب خود را مرتب می کنند احساس موفقیت کرده و علاقه دارند کارهای خود را یکی پس از دیگر انجام دهند،

این افراد در طی روز احساس آرامش و با انرژی بودن می کنند و به کاهلی و خستگی مبتلا نمی‌شوند، لازم به ذکر است که ترک کردن یک تخت خواب نامنظم می‌تواند باعث آشفتگی و استرس شما در طول روز خواهد شد.

مرتب کردن و نظافت حیاط

افرادی که مشغول کارهای خانگی و آراستن حیاط هستند، به نسبت افراد کم تحرک حدود ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سکته قلبی یا مغزی برای اولین بار قرار می گیرند، از سویی دیگر در علف های تازه هرس شده ماده‌ای شیمیایی وجود دارد که موجب می‌شود افراد احساس آرامش و شادی بیشتری پیدا کنند.

وقتی زمانی را در حیاط یا فضای سبز منزل خود مشغول کار و فعالیت هستید می‌کنید با تعریق و پس از آن آب نوشیدن تمام سمومی که در بدن شما جمع شده خارج می شود، اکثراوقات افرادی که زمان زیادی را حیاط خانه سپری می کنند و در اثر فعالیت زیاد تعریق می‌کنند، پس از خنک شدن احساس طراوات و شادابی بیشتری خواهند داشت.

شستن سرویس‌های بهداشتی و حمام

سرویس‌های بهداشتی مکان مناسبی برای رشد انواع باکتری‌های مضر هستند، با تمیز کردن مداوم  آن‌ها در اصل درصد ابتلای خود به انواع بیماری‌ها را کاهش داده و احتمال انتقال باکتری ها را از محل توالت را به وسایلی مثل مسواک از بین می‌برید.

با نظافت مرتب سرویس‌های بهداشتی هم‌چنین از رشد قارچ‌ها نیز جلوگیری می کنید که در شرایطی که به موقع و به طور صحیحی به این کار نپردازید از کنترل آن در آینده بسیار مشکل می شود.

پرورش گل و گیاه در منزل

فعالیت هایی که به نوعی با  طبیعت سرو کار دارد می‌تواند باعث کاهش علائم افسردگی شود، یک مطالعه در نروژ از گروهی از افرادی که مبتلا به انواع مختلف افسردگی بود خواسته شد هفته‌ای شش ساعت را  به امور باغبانی اختصاص دهند، پس از چند ماه علائم افسردگی این افراد به شدت کاهش یافت و این روند بهبودی تا چند ماه پس از اتمام مطالعه همچنان ادامه داشت.

ضمن این که با پرورش سبزیجات در منزل می‌توانید از سبزیجات سالم و تازه‌ی باغچه خود استفاده کنید.

خلوت کردن آشپزخانه

 مطالعه جدیدی نشان می‌دهد احتمال اضافه وزن در افرادی که آشپزخانه هایشان بسیار شلوغ و نا مرتب است حدود ۷۷ درصد بیشتر از افراد دیگر است،  یکی از علت های این مسئله این است که افراد در یک آشپزخانه به هم ریخته و شلوغ و درهم و برهم سخت تر می‌توانندمواد غذای مناسب و سالمی را برای خوردن انتخاب کنند.

هنگامی که فرد آشپزخانه خود را دائما مرتب و سامان‌دهی کند، می‌تواند از مزایای سلامتی مثل کم کردن  وزن بدون گرفتن رژیم برخوردار شوند، هم‌چنین رهایی از دست به هم ریختگی‌های یک آشپزخانه می‌تواند فرصتی مناسب برای دور ریختن مواد غذایی ناسالم باشد.

کشیدن جارو برقی

فایده ۳۰ دقیقه جارو برقی کشیدن خانه مثل  ۱۵ دقیقه ورزش کیک‌بوکسینگ است، در عوض این که  هر دفعه یک اتاق را جارو برقی بکشید، تمام خانه را به یک باره جارو کنید.

در زمان جارو برقی کشیدن نه فقط بازوهای شما، بلکه هم زمان  لگن و پاهای شما نیز به دلیل حرکات جلو و عقب کردن جارو ورزش می‌کند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=10206
  • 83 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.