تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

4

اعلام شرایط جدید دریافت وام مسکن 

  • کد خبر : 101715
  • 07 مهر 1401 - 8:33
اعلام شرایط جدید دریافت وام مسکن 
شرایط دریافت وام مسکن و وام تسهیلات، به دو شیوه حضوری و غیرحضوری مشخص شد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ دریافت وام خرید مسکن در سال ۱۴۰۱، به دو روش امکان‌پذیر می‌باشد. روش اول شیوه حضوری و روش دوم شیوه غیرحضوری می‌باشد. در روش غیر‌حضوری شما می‌بایست از طریق وب سایت بانک مسکن، بخش سامانه درخواست تسهیلات، اقدام به ثبت درخواست خود نمایید. از شرایط دریافت وام خرید مسکن، می‌توان به دارا بودن سن ۱۸ سال تمام و افتتاح حساب سپرده اشاره نمود. همچنین اصل شناسنامه، کارت ملی نیز از جمله مدارک لازم برای دریافت وام خرید مسکن می باشند

به‌طور کلی می‌توان گفت همه بانک‌ها و موسسات اعتباری برای پرداخت وام شرایط متحد الشکلی را به عنوان شرایط عمومی در نظر گرفته‌اند که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌نماییم:

  • افراد باید بالای ۱۸سال سن داشته باشند.
  • آن دسته از افرادی که قصد دریافت تسهیلات خرید منزل مسکونی از هر یک از بانک‌های ارائه‌دهنده این وام را دارند، نباید هیچ‌گونه سابقه چک برگشتی، در هیچ یک از بانک‌های کشور داشته باشند.
  • درصورتی‌که فردی، بدهی بانکی داشته باشد، امکان دریافت وام برای وی وجود نخواهد داشت.
  • برای دریافت وام خرید مسکن در سال ۱۴۰۱، در برخی از بانک‌ها، نیاز به باز کردن حساب سپرده‌گذاری است و در برخی دیگر، می‌توان با خرید اوراق ممتاز، وام خرید ملک مسکونی را دریافت نمود.
  • درآمد فرد متقاضی، می‌بایست مطابق با مبلغ جدول اقساط وامی باشد که قرار است پرداخت کند. معمولا بانک‌ها، برای تعیین حداکثر مبلغ وام، درآمد افراد را استعلام  و در نظر می‌گیرند.

شرایط دریافت وام تسهیلات

بانک مسکن وام خرید ملک را به صورت غیر‌حضوری به مشتریان خود ارائه می کند. افراد متقاضی وام مسکن می‌توانند با رعایت  شروط لازم و دریافت فرم ج مسکن ملی، جهت دریافت وام خرید مسکن، از طریق این بانک اقدام نمایند.

افرادی که قصد دریافت وام خرید مسکن را دارند، می توانند از یکی از شعب بانک‌های مسکن در کشور، این وام را دریافت نمایند. تسهیلات خرید مسکن، از طریق روش های گوناگونی به افراد دارای شرایط داده می شود. در برخی از طرح‌های بانک مسکن، نیاز به سپرده گذاری و در برخی دیگر، نیاز به خرید اوراق ممتاز می‌باشد.

در صورتی که افراد  بخواهند حداکثر وام خرید ملک مسکونی را دریافت کنند، باید ملک مورد نظر آن‌ها برای خرید، بیش از ۲۵ سال قدمت نداشته باشد. البته تبصره‌ای نیز بر ماده فوق وجود دارد که اجازه می‌دهد اگر ملک، بیش از ۲۵ سال و تا حداکثر ۳۰ سال، قدمت داشته باشد سقف واگذاری تسهیلات کاهش پیدا می‌کند.

برای دریافت وام خرید ملک مسکونی از محل اوراق ممتاز، امکان خرید اوراق حق تقدم، به میزان قیمت نصف وام برای اشخاص وجود دارد. همچنین برای تامین  وام خرید آپارتمان مسکونی از محل‌های دیگر، لازم است که افراد اقدام به افتتاح حساب در شعبه بانک نموده باشند. متقاضیان دریافت وام خرید آپارتمان مسکونی، نباید سابقه چک برگشتی و یا بدهی سررسید شده، در کل  سیستم و نظام بانکی کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=101715
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.