تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

4

ضرورت مبارزه با یکجانبه‌گرایی آمریکا

  • کد خبر : 101576
  • 30 شهریور 1401 - 13:47
ضرورت مبارزه با یکجانبه‌گرایی آمریکا
شهردار تهران بیان کرد: مبارزه با یکجانبه‌گرایی آمریکا و اثرات نامطلوب آن در سراسر جهان که گریبان‌گیر ایران و چین است، امری قطعی و ضروری است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، علیرضا زاکانی، در محل ساختمان شهرداری پایتخت پذیرای سفیر چین بود که در این دیدار موضوعات مشترک بین شهرهای کشور چین و تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

«چانگ هوآ» سفیر چین در ایران در این دیدار ضمن معرفی تهران به عنوان یک شهر زیبا و تاریخی اظهار کرد: به واسطه چند سال زندگی در تهران، احساس می‌کنم یک شهروند تهرانی هستم. سال ۲۰۱۴ شهر پکن با تهران روابط دوستی را ایجاد و از آن موقع روابط دوستانه‌ای بین این دو شهر برقرار شده است. همچنین تهران سال ۲۰۲۰ بعد از بحران کرونا در برج آزادی نمایش ویدئو مپینگ برای چین ارائه کرد. ضمن اینکه دولت‌های ایران و چین حمایت‌هایی از یکدیگر در بحث کرونا داشتند.

وی افزود: روزهای پیش در شورای دوستی چین و ایران سمیناری برگزار شد که از شهرداری نیز حضور داشتند که در این سمینار پیشنهادات برای همکاری و دوستی بین دو شهر پکن و تهران ارائه شد.

سفیر چین با بیان اینکه تهران دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی است، یادآور شد: علاوه بر ارتباط تهران با برخی از شهرهای چین در بحث گردشگری، بازرگانی و اقتصادی، علاقمندیم در زمینه‌های فرهنگی و سایر زمینه‌ها این ارتباط را بیشتر گسترش می‌دهیم. وظایف من به عنوان سفیر توسعه همکاری دوجانبه است. در سال‌های قبل همکاری و تعاملات دوستانه‌ای بین ایران و شهرهای چین صورت گرفته بود، ضمن اینکه در ماه‌های آینده از طرف یک شرکت چینی خط هواپیمایی از چین به تهران مجدداً فعال می‌شود.

در ادامه علیرضا زاکانی شهردار تهران در این دیدار اظهار کرد: خوشبختیم که در خدمت سفیر چین و به تعبیر خودشان شهروند عزیز تهران هستیم. امیدواریم این دیدار پایه یک همکاری مشترک بین ما قرار بگیرد. امروز مبارزه با یکجانبه گرایی آمریکا و اثرات نامطلوب آن در سراسر جهان که گریبانگیر ایران و چین است، امری قطعی و ضروری است.

وی افزود: ایران با تمدن کهن و عمق استراتژیک، اثرگذاری بالایی دارد و چین نیز از یک اثر گذاری بالایی در سطح جهان برخوردار است لذا به نظر می‌آید این تعامل می‌تواند در آینده هر دو کشور اثر مستقیم داشته باشد؛ چین و ایران برای آینده خودشان نقشه راهی دارند و نقاط اشتراکی در این نقشه وجود دارد که بر اساس آن به بهترین نحو می‌تواند این ارتباط و تعامل برقرار شود.

تقدیر از مواضع متقابل دو کشور در موضوعاتی از جمله بحث هسته‌ای ایران و موضوع چین واحد، همکاری تهران با شهرهای چین از جمله پکن، شانگهای، گوانگجو در بحث‌های گردشگری، خدمات شهری، حمل و نقل و پسماند و پیوستگی عملی بین شهرهای دو کشور از دیگر محورهای این دیدار بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=101576
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.